فرش تان را با این ترفندها تمیز کنید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

17 هک تمیز کننده فرش که می تواند فرش شما را نجات دهد

می خواهید خانه ای را در خانه تبدیل کنید؟ تمام طبقه ها را در فرش ها بچرخانید. در زمستان روی پاهای شما گرم است و در تابستان وقتی پابرهنه راه می روید هیچ چیز نرمی فرش را نمی زند. شما می توانید روی آن در کنار بخاری یا شومینه با یک کتاب دراز بکشید و وقتی قلعه بالش درست می کنید بسیار راحت است. فرش ها تولید یک خانه واقعی را به شما می دهند و از آنجا که خرید طولانی مدت هستند ، تعمیر و نگهداری آنها بسیار بیشتر از خلا weekly هفتگی است که ما تولید می کنیم. اما ما اینجا هستیم تا به شما 17 هک قالیشویی بدهیم تا بکر بودن فرش شما را حفظ کند.

 

شماره 1: غلتک پرز به نجات

 

آیا این احساس را داشته اید که هر چقدر هم سخت جارو برقی بکشید ، فقط خرده ریزه ، خرده ریز و همچنین موهایی وجود دارد که جاروبرقی شما از پس آنها بر نمی آید؟ این یک مسئله رایج است که باید هنگامی که فرش های مو بلند دارید و حتی قدرتمندترین جاروبرقی نمی تواند الیاف را با استاندارد بالاتر تمیز کند ، با آن کنار بیایید.

 

راه حل این است که برای آن مناطق مشکل دار یک غلتک پرز خریداری کنید و مقداری چربی آرنج بگذارید تا همه ذرات لجباز را جمع کنید. بسته به نوع فرش ، ممکن است در کل فرش بیش از پنج دقیقه وقت صرف نکنید.

شماره 2: از بین بردن موهای حیوانات خانگی با استفاده از اسکروج

 

کاملاً پاک کردن موهای حیوانات خانگی فقط با جاروبرقی دشوار است. غلتک های پرزدار نیز ممکن است مفید نباشند ، زیرا ما در مورد تمیز کردن کل سطح و در مورد برخی از حیوانات خانگی صحبت می کنیم ، ریزش ممکن است طاقت فرسا باشد. اگر فرش شما موهای بسیار کوتاهی دارد ، همه چیز را با عصای قابل اعتماد آماده کرده اید.

 

این چاقو ممکن است برای پنجره ها در نظر گرفته شود ، اما طراحی آن برای جابجایی گلوله ، یخبندان و سایر موادی است که لایه های نازکی را تشکیل می دهند و به یک سطح می چسبند - دقیقاً مانند موی حیوانات اهلی روی فرش کوتاه مو. قلاب را آب دهید و فقط از آن استفاده کنید مثل این که روی پنجره استفاده کنید.

شماره 3: لکه ها را با اتو پاک کنید

 

از آنجا که فرش ها به چیزی که متعلق به شماست برای بستن یک اتاق در کنار هم و با چندین مدرسه فکری در این زمینه مواجه خواهید شد ، اراده و هوش صاحبان خانه ها را از بین برد. موردی که ما در حال حاضر ارائه می دهیم یک روند سه مرحله ای است.

 

ابتدا ناحیه لک شده را با جاروبرقی پاک می کنید تا از شر ذرات سخت خلاص شوید و تنها بر روی لکه های موجود تمرکز کنید. این کار بسیار مهم است.

 

دوم ، لکه ها را با مخلوط آب و سرکه با نسبت 3: 1 درمان کنید. شما باید به این مخلوط اجازه دهید تا به منسوجات آغشته شود. پنج دقیقه باید کافی باشد.

 

سه ، یک حوله را بالای قسمت لکه دار قرار داده و اتوی گرم شده را بمالید. فشار و گرما باعث می شود لکه به داخل حوله منتقل شود مانند خال کوبی موقت معکوس آب.

شماره 4: همیشه مالش دهید ، هرگز لکه نگیرید

 

این یک غریزه است که خاک را دور بریزید. این کار را هنگامی انجام می دهید که کفش ها را صیقل می دهید ، ظرف ها را می شوید ، حتی اگر لکه ای روی ملحفه باقی بماند ، اما با فرش ، مالش منجر به پخش شدن می شود. همچنین احتمال اینکه لکه را روی پارچه بزنید زیاد است - مطمئن ترین راه برای تغییر رنگ دائمی. مهم نیست که از چه محلول تمیز کننده ای استفاده می کنید ، لطفاً توجه داشته باشید که در اثر فشار بر لکه که منجر به جذب مایعات در پارچه یا اسفنج می شود ، فقط لکه زدگی لکه را از بین می برد. روش دیگر برای محافظت از الیاف فرش توجه به جهتی است که شما لکه گیری می کنید. لکه گیری از داخل لکه به داخل به شما اطمینان می دهد که لکه بیشتر گسترش نمی یابد.

 

همیشه مالش دهید ، هرگز لکه نزنید

 

شماره 5: تمیز کننده فرش خانگی عمیق تمیز

 

بله ، شما می توانید تمام مواد شوینده مورد علاقه قلب خود را برای تمیز کردن عمیق فرش ها خریداری کنید ، به خصوص اگر دستگاه شستشوی فرش مخصوص خود را داشته باشید. اما هنگامی که می خواهید زندگی سالم و ارگانیکی داشته باشید ، این بهترین گزینه نیست. اگر تیم طبیعت هستید و می خواهید تاثیری که بر محیط زیست می گذارید را به حداقل برسانید ، پس این دستورالعمل برای شما مناسب است.

 

مواد تشکیل دهنده به شرح زیر است: یک فنجان پراکسید هیدروژن ، یک فنجان سرکه سفید ، 5 قطره روغن اساسی ، 2 قاشق غذاخوری صابون ظرف ، 2 قاشق غذاخوری نرم کننده پارچه و یک گالن آب داغ اما نه جوش. این یک گزینه بسیار تمیزتر در مقایسه با موارد خریداری شده در فروشگاه است و به راحتی همان نتایج را بدست می آورید. دستگاه شستشوی خود را قفل کرده و بارگیری کنید و آماده یک تمیزکاری کامل هستید.

شماره 6: جوش شیرین با لکه های روغن مبارزه می کند

 

روغن باید ناامید کننده ترین ماده برای از بین بردن فرش ها باشد و گاهی اوقات شما نمی توانید این لکه ها را با آب داغ و روش پاک کردن کاملاً درمان کنید. شما به روش خاصی برای استخراج روغن از فرش نیاز دارید و اینجا جایی است که جوش شیرین جان شما و فرش شما را نجات می دهد. بصورت آزاد روی محل لکه بزنید و بگذارید تا جوش شیرین لکه را جذب کند و برای نوعی پوسته خشک استفاده کنید ، که می توانید به طور مثر جارو برقی بکشید و یک لکه بسیار سبک تر برای شما ایجاد کند. پس از جذب بیشتر روغن ، می توانید لکه را آغشته کنید.

 

جوش شیرین با لکه های روغن مبارزه می کند

 

شماره 7: جوش شیرین ماسک حوادث حیوانات خانگی است

 

با خطر به نظر رسیدن این مقاله به عنوان تأیید جوش شیرین ، من همچنین مجبور هستم جوش شیرین را به عنوان یک روش درمانی موثر در مورد حیوانات خانگی خانمان شکن استفاده کنم. تصادفات اتفاق می افتد و صاحبان حیوانات خانگی موافقت می کنند ادرار حیوان بدون درگیری تسلیم نمی شود. این بو و تغییر رنگ وجود دارد ، اما مقدار زیادی جوش شیرین بو را جذب می کند و سپس به شما اجازه می دهد تا بقیه ظروف را از بین ببرید. هنگامی که یک توله سگ بسیار پرانرژی را آموزش می دهید منتظر بماند تا وقتی که او را بیرون بروید ، متوجه خواهید شد که این یک نجات دهنده زندگی است.

 

شماره 8: مالیدن الکل باعث از بین رفتن لاک ناخن می شود

 

شما ممکن است مایل نباشید که الکل مالشی را روی فرش ها بمالید ، زیرا ممکن است به رنگ آسیب برساند و منجر به سفید شدن شود ، به ویژه هنگامی که لکه آزار دهنده لاک ناخن باشد. با این حال ، وقتی می گویم پاک کننده لاک ناخن و انواع دیگر الکل پاک کننده پاک کننده به اندازه کافی قوی نیستند که بتواند فرش را سفید کند ، به من اعتماد کن. بنابراین ، صبر کنید تا لاک ناخن خشک شود. تا جایی که می توانید لاک خشک شده ناخن را با ابزاری بی صدا ترجیحاً چاقوی کره ای خرد کنید و سپس با پارچه یا دستمال کاغذی به آرامی آغشته کنید تا لاک ناخن حل شده و به مواد جذب شود.

شماره 9: کرم اصلاح لکه های آلودگی طبیعی را برطرف می کند

 

فرشهای سبکتر در رنگهای بژ ، زرد ، سفید و نرم پاستلی این تکه های خاکی را که ناشی از ترافیک زیاد ، جمع شدن گرد و غبار یا فقط حوادث بی دقت است ، بدست می آورند. داشتن بچه در اطراف همچنین به اینگونه فرش ها علائم لغزش بسیار قابل توجهی می بخشد و کثیفی ها گاهی اوقات باعث آزار می شود ، اما در مواردی که کرم اصلاح درگیر شود ، این مسئله آزار دهنده نیست. هر نوع کارساز است ، بنابراین می توانید بودجه مناسبی در این مورد تهیه کنید. این لکه می تواند قدیمی باشد و فایده اصلی مالیدن کرم اصلاح به لکه و گذاشتن آن برای نشستن این است که پس از آن ، فرش در هنگام لمس احساس نرمی می کند و کرک بیشتری نیز به آن وارد می شود. همچنین می توانید آن را کرم ضد پیری فرش ها بنامید.

 

کرم اصلاح لکه های آلودگی طبیعی را برطرف می کند

 

شماره 10: جوش شیرین می تواند فرش شما را نیز تازه کند

 

از نظر فنی ، جوش شیرین نیمی از چیزی است که شما برای ایجاد خوشبو کننده نور خود نیاز دارید ، زمانی که می خواهید فرش خود را صنوبر کنید ، چه برای میهمانان و چه برای یک مراسم رسمی تر. شما به یک بطری روغن اساسی و یک جعبه 16 اونسی جوش شیرین احتیاج دارید. بسته به میزان قابل توجه بودن رایحه ، بین 10 تا 20 قطره به هر جایی اضافه کنید و به دنبال چیزی تازه مانند مرکبات باشید. فرش خود را با این مخلوط بپاشید به صورتی که کیک را با شکر گردگیری کرده و بعد از 5-10 دقیقه جارو برقی بکشید.

 

شماره 11: دستور العمل خوشبو کننده قوی

 

بچه داشتن؟ حیوانات خانگی دارند؟ آیا می خواهید فرشهایتان بوی تازه داشته باشند ، اما همچنین می خواهید از محصولی استفاده کنید که به عزیزانتان آسیب نرساند؟ درست است ، دستور العمل ساده است. با یک تا دو قاشق غذاخوری بوراکس در یک ظرف بزرگ شروع کنید. بوراکس را با 10 قطره روغن اساسی دنبال کنید ، اما قبل از اینکه به یکی از آنها بنشینید ، در مورد میزان بوی قوی و رایحه هایی که ممکن است حیوانات خانگی شما را تحریک کند ، تحقیق کنید زیرا آنها حس بویایی بسیار حساس تری دارند. در آخر ، این کار را با دو فنجان جوش شیرین دنبال کنید.

 

در اصل ، این مخلوطی مشابه هک قبلی است ، اما کمی قوی تر است. جوش شیرین بوی بد را جذب می کند ، روغن فیبر فرش را تازه می کند ، اما در اینجا بوراکس نیز دارید که میکروب ها ، میکروب ها را از بین می برد و در این مقادیر بی خطر است.

شماره 12: فرشهای Shag به مراقبت ویژه نیاز دارند

 

درست است ، ممکن است فرشهای شگ به عنوان یک قطعه ضروری در خانه شما بازگشت داشته باشند ، اما به این معنی نیست که تمیز کردن فرش های شگ آسان تر شده است. برعکس ، اکثر جاروبرقی ها مکش آنچنان قوی دارند که باعث می شود این فرش ها در اثر مکش الیاف ، فرسودگی یا شل شدن معمول ، از بین بروند. انگار در خانه خود حیوان خانگی دارید. برای جلوگیری از کلاً این قسمتهای ریزش ، فقط با اتصال شلنگ جاروبرقی کنید. بدون آسیب رساندن به بافت ، به ریشه الیاف می رسید.

 

شماره 13: فرش خود را با قدرت سرکه نرم کنید

 

سرکه کاربردهای بسیاری مشابه جوش شیرین دارد که به مراقبت از فرش می رسد و یکی از جالب ترین کاربردها پر کردن مناطق پرتردد است که در آن فرش فرسوده به نظر می رسد و الیاف آن صاف شده است. سرکه را به مقدار مساوی آب رقیق کرده و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده اسپری می کنید. هنگامی که مواد مخلوط را جذب کرد ، یک قاشق منظم بردارید و آن را به پهلو در امتداد فرش قرار دهید تا الیاف آن سست شده و بافت اصلی آنها برگردد.

 

فرش خود را با قدرت سرکه شستشو دهید

 

شماره 14: فرش خود را با قدرت مکعب یخ کرک کنید

 

این ترفند برای آن دسته از برداشت هایی است که از روی مبلمان روی فرش به جا مانده است ، مخصوصاً وقتی هم سنگین باشد و هم غالباً جابجا نشود. اگر تصمیمی برای چیدمان کاملاً متفاوت بگیرید ، دیدن این احساسات آزار دهنده است. اما ناامید نشوید ، زیرا همانطور که مشخص شد شما می توانید فرش خود را با یک مکعب یخ به شکوه سابق خود برگردانید. یک مکعب یخ معمولی را روی این فرورفتگی ها قرار دهید و بگذارید تا ذوب شوند. پس از آن ، آب اضافی را پاک کرده و محل را اتو کنید تا از طریق حوله خشک شود. وقتی الیاف تقریباً خشک شدند ، انعطاف پذیر خواهند بود و می توانید با خیال راحت این قسمت ها را کرک کنید.

شماره 15: فرش ها را با درپوش کفش تمیز نگه دارید

 

آیا قصد حرکت دارید؟ آیا مواردی مانند آمادگی برای رویدادی که منجر به ترافیک بالای پا روی فرش های شما شود ، وجود خواهد داشت؟ با پوشیدن یک جفت کلاه کفش در داخل ، آسیب آنها را به حداقل برسانید زیرا باعث می شود از چکمه ها ، کفش های مخصوص دویدن و کفش های پاشنه کوتاه رد شود و همچنین مردم نتوانند آلودگی زیاد خانه را ردیابی کنند. پیشگیری به همان اندازه نگهداری مهم است و کمی آینده نگری تمیزکاری را به حداقل می رساند.

 

فرشها را با درپوش کفش تمیز نگه دارید

 

شماره 16: فرشها و دونده های منطقه دوست شما هستند

 

شما فرشهای خوبی دارید که دوست دارید هنگام تشکیل مجالس و مهمانی های میزبان خودنمایی کنید ، اما ترافیک پا رحم نمی کند و بدون مراقبت مناسب ، چنین فرش هایی زودتر فرسوده می شوند. کاری که می توانید انجام دهید این است که فرشهای منطقه و دونده ها را بخرید تا در امتداد مناطقی که بیشترین میزان ترافیک را دارند ، قرار دهید و سپس وقتی مهمان دارید فقط آنها را بردارید. با جاروبرقی در وقت شما صرفه جویی می کند و همچنین فرش ها را برای مدت طولانی تری نگاه می کنید.

 

شماره 17: یخ در مقابل آدامس

 

آدامس برای پیچیدن روی هر فرش هرگز چیز خوبی نیست ، اما اگرچه پاک کردن آدامس از هر فیبر غیرممکن به نظر می رسد ، اما به این معنی نیست. مشکل اصلی این است که وقتی لثه هنوز نرم است. کشیده می شود و مقابله با آن در آن مرحله ممکن است بیش از هر نتیجه ای منجر به آسیب شود ، بنابراین در عوض ، باید آن را سخت کنید. یک مکعب یخ روی آدامس به مدت نیم دقیقه باید آنقدر کافی باشد که آن را یخ زده و به شما این امکان را بدهد که با قاشق آن را خراشیده و صدمه محدودی به فرش خود وارد کنید.

 

 

فکر می کنم ما همه نکاتی را که می توانستیم در حال حاضر فکر کنیم به شما داده ایم. فرشها دارای رنگها ، اشکال ، اندازه ها و مواد بسیار متنوعی هستند که هر نکته در اینجا قابل استفاده نیست ، بنابراین قبل از خرید فرشهای خود دقت کنید که چه چیزی مورد نیاز است و طبق آن رفتار کنید. اگر اتفاقاً ترفند دیگری می دانید که به مقابله با نوع خاصی از لکه ها کمک می کند ، لطفاً برای ما نظر دهید.

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: